Partner serwisu
Drogi i autostrady

MIR postawi na doraźne rozwiązania w sprawie korków na autostradach

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
18-03-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
MIR postawi na doraźne rozwiązania w sprawie korków na autostradach
fot. viatoll.pl
Co najmniej dwa lata trzeba będzie zaczekać na kompleksowe rozwiązanie problemu zatorów na autostradach i wprowadzenie nowego systemu poboru opłat. Do tego czasu funkcjonować będą tymczasowe rozwiązania mające zmniejszyć korki na trasach szybkiego ruchu – taka zapowiedź padła wczoraj z ust premier Ewy Kopacz.

MIR opracowuje nowy system poboru opłat

Premier poinformowała, że rząd dąży do wprowadzenia systemu, który będzie przemyślany i dokładnie dopracowany, ma też współgrać z systemem europejskim. Nie wiadomo jeszcze, w jakim terminie nowy system rozpocznie funkcjonowanie.

– Dziś, aby rozładować sytuację, szczególnie w okresie wakacyjnym, minister infrastruktury rozmawia z właścicielami autostrad, po to, żeby dodatkowe bramki zostały ustawione – wyjaśniała Kopacz. Dodała, że rozwiązanie to ma polegać na uruchamianiu większej liczby bramek na bardziej obciążonym kierunku ruchu.

Docelowe rozwiązanie i nowy system poboru opłat mogą zostać wprowadzone najwcześniej w listopadzie 2018 roku, o czym informowała wczoraj minister Maria Wasiak. Nowy system ma być otwarty dla koncesjonariuszy oraz musi pozwalać na interoperacyjność europejską.

Większa przepustowość na Amber One

Spółka GTC, zarządzająca autostradą A1 z Gdańska do Torunia już zapowiedziała zwiększenie przepustowości bramek zjazdowych na Placach Poboru Opłat w Rusocinie i Nowej Wsi o 300 pojazdów na godzinę. Zaplanowano dobudowę jednej bramki wjazdowej oraz dwóch zjazdowych w Nowej Wsi oraz dobudowę dwóch bramek zjazdowych w Rusocinie. Możliwa będzie też zmiana kierunku poruszania się pojazdów na bramkach w razie zwiększonego natężenia ruchu z jednej strony.

Aktualnie PPO Rusocin pozwala obsłużyć 1200 pojazdów na godzinę, a po rozbudowie będzie to 1500 pojazdów. W przypadku Nowej Wsi, będzie to obsłużenie 1200 pojazdów na godzinę (obecnie 900). Spółka zaznacza, że przepustowość będzie większa, jednak nie jest to w stanie uchronić kierowców przed staniem w korkach, zwłaszcza w wakacyjne weekendy. Problem może funkcjonować do czasu pełnego wprowadzenia systemu elektronicznego poboru opłat dla samochodów osobowych.

„Pragniemy podkreślić, że Gdańsk Transport Company jest gorącym zwolennikiem wprowadzenia europejskiego systemu elektronicznego poboru opłat dla pojazdów osobowych, który jest zgodny z odpowiednimi dyrektywami UE (dyrektywa EETS) i akceptuje pojazdy zagraniczne posiadające własne systemy do elektronicznego poboru opłat” – informuje spółka.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5